سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :54
بازدید دیروز :2
کل بازدید :388895
تعداد کل یاد داشت ها : 153
آخرین بازدید : 102/12/29    ساعت : 10:11 ص
درباره
طلبه ی مسافر[77]

وبلاگ بندن شده مثل آش شلّه قلم کار که همه چیز توش پیدا میشه (البته ازهر چمن گلی) از مسافرهای عاشق بگیر تایاد یار و ناگفته های جنگ و دشمنان آشکار وپنهان ... خلاصه هرچی که بخواهی اما نظر شما هم برامون خیلی مهمه چراکه هدف ماجلب رضایت شماست
ویرایش
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


اوقات شرعی

ابر برچسب ها
امام رضا (ع) 4 ، صله رحم ، ضدآمریکایی ، عباس (ع) انجیل آل محمد ، عکس ، علت شهادت حضرت فاطمه (س) ، علی (ع) ، عید غدیر خم ، غزه دوم ، فضائل خدیجة بنت خویلد ، قبر مادر ، قربان تاغدیر ، کالاهای اسرائیلی ، کلام امام حسین(ع) ، گریه فرشتگان ، ماشا ، محبت پیامبر(ص) به حسن و حسین(ع) ، محرم ، محمد بن عبدالوهاب ، مظلومیت ، منتظر ، منتقم فاطمه(س) ، مولود کعبه ، مومنان در قرآن ، نسل نو و امام صادق ، ونزول سوره مبارکه هل اتی (دهر) یا انسان ، وهابی ، وهبیون تند رو ، [فضائل الزهراء فاطمة(س)] ، 22 بهمن - راهپیمایی بزرگ ، 40 حدیث ، 40 حدیث از امام جواد(ع) ، 40 حدیث زیبا از امام باقر (ع) ، آیت ا... بهجت ، آیت الله بهجت ، ابوذر غِفارى ، اجلاس ژنو ، احمدی نژاد ، اسکن ، اعطای سخاوتمندانه انگشتر ، القاعده ، امام ، امام حسین (ع) ، امام حسین(ع) در کلام دانشمندان ، امام زمان (عج) ، امام صادق(ع) ، امام مهدى (عجل اللّه فرجه) ، امام هادی (ع) ، انتظار عجیب ، انقلاب ازدیدگاه استاد شهید مطهری ، ایرانیان در قرآن ، پاداش مومنان ، پاراچنار ، تروریسم ، توکل ، جنایت ، چشم ، حضرت فاطمه و علی (ع) ، حضرت فاطمه(س) ، خاندان پاک ومطهر ، دنیا گریزان در کلام امام حسین(ع) ، راهیان نور وچند دل نوشته ، ربیع الاول ، رنگ در قرآن ، روز خانواده ، روز شمار محرم ، روز مباهله ، ریاض الجنه ، زهدبی ولایت ، زیارت ، سپاه پاسداران ، سخنان شیرین ، سربازان کوچک اسرائیل ، سواران قیامت ، شادی در قران ، شب قدر ، شفاعت ، شهید احمد کاظمی ، شهید روحانی مهدی شاه آبادی ، شهید کاوه ،


[مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ]

[ Designed By Ashoora.ir ]
آسمانی تاخدا

 آفرین به این همه شجاعت دیدید چه کرد این مرد خدا

 پس بخوانید جندخطی رو حتی از دیگران

 

سخنان "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری اسلامی ایران، در نشست سران کشورهای جهان، توجه بسیاری از شرکت‌کنندگان در این اجلاس را به خود جلب کرده است. احمدی نژاد عصر یکشنبه به وقت محلی به عنوان سومین سخنران این اجلاس سخنرانی کرد و این درحالی بود که تقریبا سران تمامی کشورهای شرکت کننده در محل اجلاس حضور داشتند.



هنگامی که رییس گابنی اجلاس از رییس جمهوری اسلامی ایران برای ایراد سخنرانی دعوت کرد تا در جایگاه حضور پیدا کند،        
تصویر اصلی را ببینید
 
  
 سکوت مطلقی فضای اجلاس را فراگرفت و تمامی حاضران گوشی‌های مخصوص را برای استماع سخنان وی به گوش خود زدند.

در این لحظه سخنان رییس جمهور به زبانهای انگلیسی، فرانسوی، اسپانیولی و عربی ترجمه و از گوشی‌های مخصوص پخش می‌شد و صدای وی نیز از بلندگوهای فضای اجلاس به سمع حضار می‌رسید.

سخنان احمدی نژاد حدود شش دقیقه به طول انجامید.

طبق برنامه ریزیهای از پیش اعلام‌شده، هر یک از سران کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس، از یک فرصت پنج دقیقه‌ای برای سخنرانی برخوردار هستند.

بازتاب گسترده و جهانی انتخاب احمدی نژاد به ریاست جمهوری اسلامی ایران در انتخابات اخیر و مساله هسته‌ای ایران دو موضوع مهم بین‌المللی محسوب می‌شوند که توجه بسیاری از کشورهای مهم و تاثیرگذار جهان را به خود جلب کرده‌است.

درخواست بسیاری از سران کشورها برای ملاقات با احمدی نژاد به نوبه خود گویای اهمیت حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در نیویورک است.

بسیاری از خبرنگاران شبکه‌های بزرگ اطلاع‌رسانی جهان در تلاش هستند تا با احمدی نژاد گفت‌وگو کنند و البته نمایندگی ایران در سازمان ملل در این زمینه طرحی را به رییس جمهوری پیشنهاد کرده‌است.

در همین حال هیاتهای کارشناسی کشورهای شرکت‌کننده دراجلاس، سرگرم انجام رایزنی و هماهنگی با طرفهای مورد نظرخود هستند تا بستر گفت‌وگو میان سران کشورهای مختلف را فراهم آورند.

احمدی نژاد در حاشیه اجلاس سران و بلافاصله پس از ایراد سخنانش ، با سران کشورهای لبنان، شیلی، بوسنی و هرزگوین، نیجریه و کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.

سران این کشورها در ملاقاتهای خود از جهت‌گیری شجاعانه و هوشمندانه احمدی نژاد تمجید کردند و بعضا نیز گفتند که از این سخنان به‌وجد آمده‌اند.

"ریکاردو لاگوس" رییس جمهوری شیلی، سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران را روشنگرانه خواند و به نقل از پادشاه اردن تاکید کرد که او نیز تحت تاثیر سخنان احمدی نژاد قرار گرفته‌است.

لاگوس همچنین خواستار آن شد که از زبان احمدی نژاد در جریان مسائل منطقه خاورمیانه قرار گیرد و رییس جمهور ایران نیز در تبیین شرایط منطقه تاکید کرد که ریشه مشکلات به منطق سلطه‌طلبانه برخی از قدرتهای زیاده‌خواه جهان باز می‌گردد.

"امیل لحود" رییس جمهور لبنان نیز در ملاقات خود با احمدی نژاد، سخنان وی را در نشست سران به جا توصیف کرد و گفت که مردم‌سالاری باید خود را در برگزاری چنین نشستی نشان دهد و همه بتوانند حرف خودشان را بزنند.

رییس جمهور اسلامی ایران در سخنان خود تاکید کرده بود که عدالت باید در سازمان ملل حاکم شود و بر مبنای منشور این سازمان ، همه اعضاء از حقوق مساوی برخوردار باشند، اصول مردم‌سالاری و اخلاق در همه سطوح و ارکان آن حاکم باشد و همه دولتها، گروهها و تشکلهای مردمی از سراسر جهان بتوانند آزادانه و بدون واهمه حرف خود را بزنند.

احمدی‌نژاد علاوه بر جهت‌گیری عدالتخواهانه در سخنان خود، به مسائلی مانند مهرورزی و احترام به انسانها، تغییر گفتمان تبعیض و سلطه به گفتمان صلح و آرامش جهانی بر مبنای عدالت و معنویت، تغییر ترکیب اعضای شورای امنیت سازمان ملل با تاکید بر حضور نمایندگان همه قاره‌ها و تمدنهای عمده جهان بویژه نماینده‌ای ازسوی ? ???کشور مسلمان جهان، به مخاطره افتادن امنیت روانی و زیستی ملتها در نتیجه اعمال سیاست یکجانبه‌گرایی ، تولید و به کارگیری سلاحهای کشتار جمعی ، فشار روحی ، تهدید و تحمیل جنگ بر ملتها اشاره کرده است.

سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران در حالی مورد استقبال سران کشورها قرار گرفته است که احمدی نژاد قرار است مباحث اصلی سخنان خود را در مجمع عمومی سازمان ملل و با استفاده از فرصت وسیعی که در اختیار دارد، مطرح کند.






برچسب ها : اجلاس ژنو  , احمدی نژاد  ,

      

سالروز غرور انگیز 22 بهمن یوم الله اکبر

 سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران زمین برهمگان مبارک مبارک 


بهمن، میلاد نوین چشمه های آزادی و آزادگی بر دامان خونرنگ ملت ایران مبارک

 

 

22 بهمن 1357 شمسی، سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و سقوط رژیم 2500 ساله شاهنشاهی

 

از هفدهم تا 22 بهمن 57، ایران یکی از دوره های استثنایی تاریخ سیاسی جهان را گذرانید. در این ایام، دو دولت در یک مرکز و بدون هیچ گونه مرزبندی مواجه بودند. دولتی که پشتوانه و عامل مشروعیت خود را از دست داده و از قدرت نظامی محروم گشته و با انقلابی عظیم روبرو بود. و دولتی دیگر متکی به رهبری انقلاب توده های میلیونی مردم که به جای قدرت نظامی، تنها به ارتش مردم وابستگی داشت. با وسعت یافتن دامنه های انقلاب، قرار بر این شد که سران ارتش پهلوی، دست به کودتا زده و با به دست گرفتن قدرت، انقلاب مردمی را سرکوب سازند. از این رو از ساعت چهار بعداز ظهر روز 21 بهمن 57، حکومت نظامی اعلام شد.

پس از اعلان حکومت نظامی، حضرت امام خمینی (ره) اعلام کرد که مردم به حکومت نظامی اعتنایی نکنند. مردم نیز همچنان به یورش خود به مراکز دولتی و نظامی و انتظامی ادامه دادند و تقریباً تمام این مراکز با اندک درگیری و مقاومت، تسخیر شد و به دست مردم افتاد. این درگیری ها در روز بعد نیز به شدت ادامه یافت و در این روز هزاران زن و مرد و پیر و جوان، هر یک به اندازه توان خود برای سرنگونی نهایی رژیم ظلم و جور، کوشش کردند. آنها با سنگربندی در خیابان ها، سینه سپر کردن در برابر تانک ها و با فداکاری و جانفشانی، انقلاب را به پیروزی رساندند. نه فقط در تهران، بلکه در تمامی شهرهای ایران، درگیری مردم با بقایای رژیم شاه جریان داشت. هنگامی که خبر حرکت نیروهای نظامی از شهرهای مختلف ایران به سمت تهران برای سرکوب قیام مردم پخش شد، مردم شهرهای مسیر به درگیری با نیروهای نظامی پرداختند و با بستن راه، مانع حرمت آنها به سمت تهران شدند. برخی از فرماندهان رده بالای ارتش در این درگیری ها به دست مردم کشته شدند تا سرانجام، ارتش، بی طرفی خود را اعلام کرد.

روز سرنوشت فرا رسید و در 22 بهمن 1357، نظام پوسیده ستمشاهی فرو ریخت و ریشه های فاسد دودمان سیاه پهلوی از این کشور اسلامی کنده شد. مبارزه پانزده ساله ملت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی (ره) به ثمر رسید و با سرنگونی نظام 2500 ساله شاهنشاهی، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پیروز گردید. 

Image

 

وازتمام کسانی که در راهپیمایی بزرگ این روز عزیز حضور بهم رساندند قدردانی می نماییم 

                                                                            اجرکم عندالله






برچسب ها : 22 بهمن - راهپیمایی بزرگ  ,

      

:: دهه فجر فرخنده باد ::

سالروز ورود تاریخی امام وهمچنین پیروزی افتخار آمیز مردم سلحشور ایران به رهبری شایشته امام خمینی برهمگان مبارک





      

انقلاب از واژه‏هایی است که در فقه، فلسفه و علوم سیاسی کاربرد دارد. ما در اینجا به مفهوم این واژه در علوم سیاسی اشاره خواهیم کرد، تا کنون حجم انبوهی از تعاریف این واژه فراهم آمده است، در اینجا بدون اشاره به این تعاریف متعدد و گوناگون این واژه از منظر استاد مطهری واکاوی می‏شود.

مفهوم انقلاب

انقلاب از مقوله عصیان، انکار، اعتراض، طغیان، تغییر و دگرگونی است. استاد مطهری در تعریف این واژه می‏گوید: انقلاب چندان احتیاج به تعریف ندارد، می‏فرماید: «انقلاب عبارت است از طغیان و عصیانی که مردمی علیه نظام حاکم موجود برای ایجاد وضع و نظمی مطلوب انجام می‏دهند.» [1]

انواع انقلاب

وی انقلاب را منحصر در انقلاب سیاسی و اجتماعی نمی‏داند، بلکه علاوه بر حوزه اجتماعی در حوزه فردی هم انقلاب را جاری می‏داند و معتقد است انقلاب یا فردی است یا اجتماعی. یعنی یا فرد انقلاب می‏کند و یا جامعه.‏ انقلاب فردی یا حیوانی است و یا انسانی. [2]

از این سخن استاد مطهری اینگونه برداشت می‏شود که وی توبه را انقلابی فردی می‏داند که می‏تواند انسانی و الهی باشد و می‏تواند حیوانی و غیر الهی باشد؛ لذا باید ما بتوانیم در عرصه سیاست و اجتماع هم از دو انقلاب الهی و غیر الهی سخن بگوییم، به همین دلیل در ادامه استاد مطهری از «انقلاب تکامل» اسم می‏برد و انقلاب غیرالهی در عرصه فردی و اجتماعی را عصیان می‏داند، نه انقلاب: «اگر در تعریف انقلاب تکامل را داخل کنیم، انقلاب خشمی و جاهی‏ انقلاب نیست، به علاوه جنبه انتخابی و ارادی ندارد ولی البته عصیان هست‏، عصیان عقده‏های مکتوم علیه نظم حاکم بر شعور ظاهر ... توحید اسلام، نفی و اثبات است، کفر به طاغوت و ایمان به الله است از این جهت که ایمان اسلامی یک ایمان انقلابی است، طغیان علیه نظم‏ طاغوتی حاکم بر روح و بر جامعه برای برقراری نظم الهی بر روح و یا بر جامعه. صرف نارضائی و خشم برای انقلاب کافی نیست، روحیه تعرض و تهاجم و نفی و انکار لازم است اینجاست که نقش مکتب ظاهر می‏شود اسلام مشتمل بر عنصر شورش و تعرض است و آن عبارت است از فرمان جهاد و فرمان امر به‏ معروف و نهی از منکر. [3]

ریشه‏های انقلاب

استاد مطهری علاوه بر اینکه مبدأ و مسیری الهی برای حرکت انسان و جامعه قائل است، و همین اعتقاد به توحید و به تبع اعتقاد به معاد را عامل اصلی انقلاب می‏داند، به نظر می‏رسد وی با توجه به تعریف انقلاب علاوه بر اعتقاد به اسلام، ریشه‏های «انقلاب» را سه چیز می‏داند:

1.      نارضایتی و خشم از وضع موجود

2.      عصیان، تهاجم و تعرض

3.      در نظر داشتن یک آرمان و وضع مطلوب، به جای وضع موجود

مطهری شناخت یک انقلاب را هم معطوف به شناخت همین موارد می‏داند. حال این سؤال مطرح است که این عصیان، طغیان و شورش باید تا چه اندازه باشد که ما بتوانیم آن را انقلاب بنامیم؟ برای اینکه پاسخ این پرسش روشن شود لازم است به تفاوت انقلاب، با مفهوم اصلاح و همچنین مفهوم کودتا اشاره شود.

انقلاب، اصلاح و کودتا

تغییراتی که در جامعه صورت می‏گیرد، چند صورت است؛ شهید مطهری درباره مفهوم اصلاح بر این باور است که اگر تغییر و دگرگونی که در اجتماع صورت می‏گیرد جزئی باشد و ساخت اصلی نظام سیاسی حاکم را متحول نکند، اصلاح نامیده می‏شود، و لذا مصلح هم فردی است که ساخت جامعه را دگرگون نمی‏کند، اما به وضع جامعه بهبود می‏بخشد. [4]

اما کودتا؛ انقلاب ماهیت مردمی دارد، ولی کودتا چنین نیست. در کودتا، یک اقلیت مسلح و مجهز به نیرو، در مقابل اقلیت دیگری که حاکم بر اکثریت جامعه است، قیام می‏کنند و وضع‏ موجود را متحول می‏کنند و خود، جای گروه قبلی قرار می‏گیرند، آنچه اهمیت دارد این است که در کودتا اکثریت مردم از حساب خارج هستند و در فعل و انفعالات نقشی ندارند. [5]

انقلاب بی‏نظیر

استاد مطهری اذعان دارد بیشتر تحولاتی که در کشورهای جهان رخ داده یا کودتا بوده و یا اصلاح. وی تعداد انقلاب‏های دنیا را اندک می‏داند و انقلاب ایران را یک انقلاب واقعی که ماهیت انقلابی‏اش «خیلی بیشتر» از انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر روسیه است؛ معرفی می‏کند، چرا که در انقلاب اسلامی ایران مردمی با دست خالی و فقط با روحیه انقلابی علیه یک رژیم، قیام کردند و در قیام خود موفق شدند. او انقلاب صدر اسلام را به عنوان نظیری برای انقلاب اسلامی مردم ایران ذکر می‏کند. [6]

جمع‏بندی

مطهری معتقد است انقلاب، طغیان و عصیان مردم علیه نظام حاکم موجود برای ایجاد وضع مطلوب است. وی به انقلاب فردی و اجتماعی که در هر دو جهتی الهی لحاظ شده، معتقد است؛ وی از این دو با عناوین «توبه» و «انقلاب تکامل» یاد می‏کند. مطهری اصلاح را تغییری در چهارچوب سیستم سیاسی می‏داند و کودتا را تغییری در ساختار سیستم بدون دخالت مردم؛ به همین دلیل وی تعداد انقلاب‏های جهان را اندک می‏داند و انقلاب ایران منحصر به فرد ملت ایران را به انقلاب پیامبر، در صدر اسلام تشبیه می‏کند. انقلابی بر اساس مذهب و آموزه‏های مذهب، آموزه‏هایی چون جهاد و امر به معروف و نهی از منکر؛ دین وضع مطلوب را ترسیم می‏کند و این عناصر دین، در واقع آموزه‏های اعتراض، عصیان، اصلاح و انقلاب را.  

 


[1] . آینده انقلاب اسلامی، مرتضی مطهری، تهران: صدرا، 1387، ص59.

[2] . پیرامون جمهوری اسلامی، مرتضی مطهری، چاپ چهارم، تهران: صدرا، 1367، ص 143. البته انقلاب اجتماعی هم ممکن است حیوانی باشد.

[3] . پیرامون جمهوری اسلامی، مرتضی مطهری، چاپ چهارم، تهران: صدرا، 1367، ص144.

[4] . آینده انقلاب اسلامی، مرتضی مطهری، تهران: صدرا، 1387، ص131. به نظر می‏رسد عنصری که در انقلاب و اصلاح مشترک است، جهت‏گیری الهی آن و به تعبیری حرکت به سمت خوبی می‏باشد.

[5] . پیرامون انقلاب اسلامی، مرتضی مطهری، چاپ نهم، تهران: صدرا، 1372،

 ص 29- 30 

[6] . آینده انقلاب اسلامی، مرتضی مطهری، تهران: صدرا، 1387، ص119.

   انتهای پیام/ 107

منبع: اختصاصی ابنا -نویسنده: رضا لک‏زایی






برچسب ها : انقلاب ازدیدگاه استاد شهید مطهری  ,

      



پیامهای عمومی ارسال شده

+ با سلام ما باچند مطلب تازه و زیبا منتظر شماییم یاعلی مدد



+ سلام ما باچند مطلب تازه و زیبا منتظر شماییم یاعلی مدد

+ سلام دوستان 4 فضیلت بسیار زیبا زود بیا که هنوز از دست ندادی منتظر قدوم شما هستیم یاعلی

+ سلام دوستان 4 فضیلت بسیار زیبا زود بیا که هنوز از دست ندادی

+ نگاه شیعه به بعثت حضرت رسول (ص) نکته اساسى که قرآن در نزول وحى به پیغمبر بازگو مى‏کند، و متاسفانه کسى توجه نکرده، که در روز بعثت فقط آغاز سوره «علق» بر پیغمبر نازل شد. ما پس از تحقیقات زیاد به این نتیجه رسیدیم که ...

+ سلام حتما بما سری بزنید که شما نیز حتما مشتری پارسی بلاگ خواهید شد

+ اعتکاف در ادیان گذشته بما سری بزنید یاعلی مسافر عاشق

+ با سلام و تسلیت ایام فاطمیه به همگی دوستان به نظر شما علت شهادت و قبر و منتقم حضرت فاطمه (س) کی و کجاست؟ پس حتما سری بما بزنید یاعلی مدد

+ بهجت عارفان این مرد خداهم قبل از ظهور آقایمان رفت

+ من را در کنار یکی از درهای بهشت به خاک بسپارید؛ در کنار قبر حسین خرازی بازندگی شهید بزرگوار احمدکاظمی آپم یادت نره زود بیا