سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :93
بازدید دیروز :2
کل بازدید :388934
تعداد کل یاد داشت ها : 153
آخرین بازدید : 102/12/29    ساعت : 2:19 ع
درباره
طلبه ی مسافر[77]

وبلاگ بندن شده مثل آش شلّه قلم کار که همه چیز توش پیدا میشه (البته ازهر چمن گلی) از مسافرهای عاشق بگیر تایاد یار و ناگفته های جنگ و دشمنان آشکار وپنهان ... خلاصه هرچی که بخواهی اما نظر شما هم برامون خیلی مهمه چراکه هدف ماجلب رضایت شماست
ویرایش
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


اوقات شرعی

ابر برچسب ها
امام رضا (ع) 4 ، صله رحم ، ضدآمریکایی ، عباس (ع) انجیل آل محمد ، عکس ، علت شهادت حضرت فاطمه (س) ، علی (ع) ، عید غدیر خم ، غزه دوم ، فضائل خدیجة بنت خویلد ، قبر مادر ، قربان تاغدیر ، کالاهای اسرائیلی ، کلام امام حسین(ع) ، گریه فرشتگان ، ماشا ، محبت پیامبر(ص) به حسن و حسین(ع) ، محرم ، محمد بن عبدالوهاب ، مظلومیت ، منتظر ، منتقم فاطمه(س) ، مولود کعبه ، مومنان در قرآن ، نسل نو و امام صادق ، ونزول سوره مبارکه هل اتی (دهر) یا انسان ، وهابی ، وهبیون تند رو ، [فضائل الزهراء فاطمة(س)] ، 22 بهمن - راهپیمایی بزرگ ، 40 حدیث ، 40 حدیث از امام جواد(ع) ، 40 حدیث زیبا از امام باقر (ع) ، آیت ا... بهجت ، آیت الله بهجت ، ابوذر غِفارى ، اجلاس ژنو ، احمدی نژاد ، اسکن ، اعطای سخاوتمندانه انگشتر ، القاعده ، امام ، امام حسین (ع) ، امام حسین(ع) در کلام دانشمندان ، امام زمان (عج) ، امام صادق(ع) ، امام مهدى (عجل اللّه فرجه) ، امام هادی (ع) ، انتظار عجیب ، انقلاب ازدیدگاه استاد شهید مطهری ، ایرانیان در قرآن ، پاداش مومنان ، پاراچنار ، تروریسم ، توکل ، جنایت ، چشم ، حضرت فاطمه و علی (ع) ، حضرت فاطمه(س) ، خاندان پاک ومطهر ، دنیا گریزان در کلام امام حسین(ع) ، راهیان نور وچند دل نوشته ، ربیع الاول ، رنگ در قرآن ، روز خانواده ، روز شمار محرم ، روز مباهله ، ریاض الجنه ، زهدبی ولایت ، زیارت ، سپاه پاسداران ، سخنان شیرین ، سربازان کوچک اسرائیل ، سواران قیامت ، شادی در قران ، شب قدر ، شفاعت ، شهید احمد کاظمی ، شهید روحانی مهدی شاه آبادی ، شهید کاوه ،


[مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ]

[ Designed By Ashoora.ir ]
آسمانی تاخدا

محمد بن عبدالوهاب ملعونمحمد بن عبدالوهاب در سال ???? ه.ق متولد شد و در سال ???? ه.ق از دنیا رفت. دوران کودکی را در شهر خود ((عیینه)) در حجاز و به ویژه نجد سپری کرد. بعد از مدتی وارد حوزه علمیه حنبلی شد و نزد علمای ((عیینه)) به فراگیری علوم پرداخت. برای تکمیل دروس خود، وارد مدینه منوره شد. بعد از آن شروع به مسافرت به کشورهای اسلامی نمود؛ چهار سال در بصره و پنج سال در بغداد اقامت نمود. و به ایران نیز مسافرد کرد؛ در کردستان یک سال و در همدان دوسال ماند. آن گاه سفری به اصفهان و قم نمود و بعد از فراگیری فلسفه و تصوف، به کشور خود، حجاز بازگشت. بعد از هشت ماه که در خانه خود اعتکاف نموده بود، بیرون آمد و دعوت خود را آغاز نمود.با پدرش به شهر ((حریمله )) هشجرت کرد ، و تا وفات پدر در آنجا ماند؛ در حالی که پدرش از او راضی نبود.از آنجا که محمد بن عبدالوهاب، عقاید خرافی خود را که بر خلاف عامه مسلمانان بود و در حقیقت همان عقاید ابن تیمیه بود منتشر می ساخت، بعد از فوت پدرش خواستند او را بکشند که به شهر خود ((عیینه)) فرار کرد قرار شد امیر شهر؛ عثمان بن معمر، او را یاری کند تا بتواند افکار و عقایدش را در جزیره العرب منتشر سازد. و برای تأکید این میثاق، امیر عیینه خواهرش جوهره را به نکاح محمد بن عبدالوهاب درآورد. لکن این میثاق و ازدواج دوام نیاورد. به همین دلیل از ترس این که امیر او را ترور کند به ((درعیه)) شهر مسیلمه کذاب، فرار کرد.

سربریدن جوانان شیعه توسط پیروان آیین شیطانی وهابیتاز همان موقع که در که در ((عیینه)) بود به کمک امیر شهر در صدد اجرای عقاید و افکار خود بر آمد و قبر زید بن خطاب را خراب نمود و این امر منجر به فتنه و آشوب شد . در ((درعیه)) نیز با محمد بن سعود ـ جد آل سعود ـ که امیر آن شهر بود، ملاقات کرد. قرار شد محمد بن سعود هم او را یاری کند و در عوض، او نیز حکومتش را تأیید نماید.محمد بن سعود نیز به جهت تأیید این میثاق، یکی از دختران خود را به نکاح او در آورد. اولین کار او این بود که حکم به کفر و شرک و ترورد امیر ((عیینه)) داد و سپس آل سعود را برای حمله به (( عیینه)) تشویق کرد. در اثر آن حمله تعداد زیادی کشته، خانه هایشان غارت و ویران شد و به نوامیس شان هم تجاوز نمودند. این گونه بود که وهابیان حرکت خود را به اسم نصرت و یاری توحید و محاربه با بدعت و شرک و مظاهر آن شروع کردند.محمد بن عبدالوهاب همه مسلمانان را، بدون استثنا، تکفیر می نمود؛ به اتهام این که آنان متوسل به پیامبر اسلام می شوند و بر قبور اولیای خود گنبد و بارگاه می سازندو به قصد زیارت قبور سفر می کنند و از اولیا طلب شفاعت می کنندو ... .

پس از پیروزی بر (( عیینه )) به سرزمین های دیگر لشکر کشی کرده و به بهانه گشترش توحید و نفی ((بدعت))، ((شرک)) و مظاهر آن، از میان مسلمین به سرزمین نجد و اطراف آن، مثل یمن و حجاز و نواحی سوریه و عراق، حمله ور شدند، و هر شهری که عقاید آنان را قبول نمی کرد غارت کرده، افرادش را به خاک و خون می کشیدند.پس از ورود به قریه ((فصول)) از حوالی أحسا و عرضه کردن عقاید خود، مردم با آنان بیعت نکردند، در نتیجه سیصد نفر از مردان  قریه را کشته، اموال و ثروت آنان را به غارت بردند.

 

 فیلم جنایت وهابیون

 

وهابیان با این افکار خشن باعث ایجاد اختلاف و تشتت و در گیری میان مسلمین شدند و استعمار را خشنود نمودند. تا جایی که ((لورد کورزون)) در توصیف شریعت وهابیت می گوید: (( این دین عالی ترین و پر بهاترین دینی است که برای مردم به ارمغان آورده شده است)) .با این که محمد بن عبدالوهاب از دنیا رفته است ولی مستشرقین و استعمارگران دائما در صدد دفاع از افکار او هستند، تا جایی که مستشرق یهودی ((جولد تسهیر)) او را پیامبر حجاز خوانده و مردم را به متابعت از افکار او تحریک می نماید






برچسب ها : وهابی  , محمد بن عبدالوهاب  , جنایت  ,

      

جهانیان تاکی ظلم ظالمان ادامه دارد؟

مسلمانان آیاهنوز وقت بیداری نشده؟ چرا؟

می خواهید بدانید چه بر سر مردم شیعه نشین  منطقه پاراچنار می آید؟ قوم طالبان کمر همت بسته تا شیعیان این منطقه کوچک در غرب پاکستان را پاکسازی قومی کند.
پاراچنار شهری در شمال غربی پاکستان است. این شهر بخشی از ایالت سرحدی شمال غربی (ایالت شمال غربی) و نیز قسمتی از منطقه ی پشتونستان است که در میان رشته کوه های شمال غربی پاکستان واقع و دارای دره های سرسبز، آبشارها، چشمه ها و جنگل هایی با درختان صنوبر و چنار است . جاده ای که این شهر را به افغانستان مرتبط می سازد، پس از گذر از دره پایه وار، از گردنة کُرَّم (در شمال غربی شهر) می گذرد. از این راه تجارت پشم، شال، قره گل و مانند آن صورت می گیرد. عشایر ادی زیی ، دویل زیی ، غندی خیل ، مستوخیل ، حمزه خیل ، منگل، مثبل، درزدران منتوان، وزیی ، حاجی غلزیی ، لیسانی و پاره در شهر و اطراف آن سکونت دارند.


پاراچنار شهری نظامی در حدود بیست کیلومتری مرز افغانستان است و از طریق کوهات به پیشاور و راولپندی مرتبط می شود. این شهر مرکز کُرَّم ایجنسی است و در حدود 180 کیلومتری جنوب غربی پیشاور در َ56 ْ33 عرض شمالی و َ40 ْ70 طول شرقی در ارتفاع 750 1 متر از سطح دریا واقع شده و رود کُرَّم در جنوب آن جریان دارد. وجه تسمیه آن را وجود درختان کهنسال چنار یا سکونت قبیله پارا یا پاره در پیرامون چنار بزرگی در آنجا می دانند. پاراچنار در 1309/1892 جزو هندِ بریتانیا شد.

محصولات عمده پاراچنار گندم و برنج و ذرّت، خشکبار و محصولات باغی مانند زردآلو، شفتالو، گلابی، آلوچه، انگور و شلیل است. سیب آن در سراسر پاکستان، مشهور و به لحاظ رنگ طلایی اش از زمان انگلیسی ها به گلدن دیشز معروف است . اراضی آن برای کشت زعفران مناسب است و چوبش از قدیم برای ابنیه و عمارات به کار می رفته و امروزه مقدار زیادی از آن به دیگر نواحی صادر می شود. پرورش کرم ابریشم نیز در آن رواج دارد . نزدیک به نیمی از جمعیّت شهر شیعه اثناعشری و بقیه سنی اند.

در مرکز شهر، حسینیه بسیار مجللی قرار دارد. علمای بسیاری به این شهر منسوب اند از جمله : مولانا سیدپادشاه حسین ، مولانا علی سرور سرحدی (قرن چهاردهم)، مولانا غلام قاسم خان کورایی (قرن چهاردهم )، مولانا عبدالحسین (متوفی 1365) و مولانا محمد عباس (متوفی 1364) که برای تکمیل تحصیلات دینی به ایران و عراق نیز سفر کرد..
  کشتار شیعیان در پاکستان و ...

 

 

 

 

 

 

 

 وبلاگ اخبار پاراچنار: «سیدرضی‏شاه کاظمی»، از روحانیون و وعاظ شیعه پاراچناری و از کارشناسان ارشد آموزش و پرورش پاکستان که صبح روز شنبه گذشته (9 آذرماه) در حین عزیمت به محل کار خود توسط تروریستهای یزیدی ربوده شده بود، توسط این تروریست‏ها ذبح شده و به شهادت رسید.


در جریان ربودن این واعظ شیعی که پدر یک شهید نیز بود، 2 نفر از پرسنل پلیس محلی که در محل حاضر بودند، عکس‏العملی از خود نشان ندادند و حتی تروریست ها نزد آنها رفته، سلاح هایشان را گرفته و شهید سیدرضی شاه را با خود بردند.

بر اساس این گزارش، تروریست ها امروز به شیعیان پاراچنار در شهر پیشاور اطلاع دادند که او را به قتل رسانده‏اند و شیعیان باید برای تحویل گرفتن جسد او اقدام کنند.

در همین حال، تروریست ها در هفته گذشته نیز دو نفر دیگر از اهالی پاراچنار به نام‏های «دکتر سیدممتاز حسین» و «کربلایی ناصرعلی» را ربوده و با تماس با خانواده‏هایشان مبالغ هنگفتی را در قبال آزادی آنها مطالبه کرده‏اند.

شایان ذکر است که از دوران محاصره پاراچنار تاکنون، چندین نفر از شیعیان "پاراچنار" و "اورکزیی" توسط تروریست ها ربوده شده‏اند که چند نفر از آنها شهید و چند نفر دیگر با پرداخت پول آزاد شده‏اند.

بر اساس گزارش ابنا، تروریست ها که در جنگ پاراچنار به اهدافشان نرسیده‏اند، اینک می‏خواهند با حملات انتحاری و آدم‏ربایی، مناطق مختلف ایالت سرحد را برای شیعیان پاراچنار ناامن کنند.

تروریست ها روز گذشته نیز در "پیشاور" و "اورکزیی" دو حمله انتحاری علیه شیعیان انجام داده‏اند که این دو حمله باعث شهادت ده‏ها تن و زخمی شدن بیش از 170 نفر شده است.

مرگ کودکان پاراچنار و سکوت مرگبار جهان

پاراچنار پاکستان غزه دوم
آریاینان مردان بی گناه قبایل شیعه پاکستان هستند که توسط طالبان وهابی  به شهادت رسیده اند. البته این جنایات در عراق و افغانستان نیز ادامه دارد و به نام اسلام مشغول سر بریدن مسلمین و بالاخص شیعیان هستند . اشتباه نکنیم آنها نه  مزدور اسرائیل هستند و نه امریکا و نه بعثی بلکه ادعای مسلمانی می کنند  کسانی هستند که هنگام سر بریدن من و توی مسلمان فریاد الله اکبر می زنند و با افتخار از خداوند می خواهند این جنایات را به عنوان جهاد فی سبیل الله قبول نماید . خیلی راحت در مسجد بمب منفجر می کنند ، خیلی راحت بیگناهان را سر می برند و زنان حامله را شکم پاره می کنند ، کودکان را زنده زنده می سوزانند

چندی قبل نیز در پاکستان حدود 30 مسافر شیعه را در میانه راه پیاده نمودند و آنها را کنار یک تانکر سوخت زنده زنده سوزاندند و اکنون یک دسته گل دیگر آنها این که جدیدا به نیت قربه الی الله سر می برند و دست و پا قطع می کنند .

 

وهابی ها و طالبان و القاعده کسانی هستند که در کشورهای عراق ، افغانستان ، پاکستان و ایران مشغول قتل عام مسلمین و سربریدن و زنده زنده سوزاندن مسلمانان به نیت قربه الی الله هستند . اینان کسانی هستند که در محراب مطهر مساجد بمب می گزارند و نمازگزاران الله را تکه تکه می کنند ، اینان کسانی هستند که در بازارها و معابر عمومی که مسلمین مشغول رفت و آمد هستند پیکر نحسشان را منفجر می کنند و دهها و صدها شیعه را به نیت قربه الی الله تکه تکه می کنند ، اینان کسانی هستند که به ناموس و اموال و جان شیعه به نیت قربه الی الله حمله می کنند و آنها را غارت می کنند . وا عجبا از این جمود فکری کوته نظران . کسانی هستند که سالیان سال در مدارس مولوی های کوته فکر مشغول درس خواندن هستند ، کسانی هستند که ماهیانه از دلارهای نفتی امریکایی تزریق شده به صنعت سعودی ها ارتزاق می کنند ، کسانی هستند که سالیان سال در مدارس مذهبی سعودی های عربستان دروس مذهب خوانده اند و یاد گرفته اند که فقط و فقط خودشان مسلمان هستند ، کسانی هستند که در شهرک صدر عراق در یک بمبگذاری 120 زن و کودک را زنده زنده با بمب های خود سوزاندند .

حال خوب است به این شرح حال به دیده دقت بنگرید :

مادر نماز صبح خود را می خواند ، دیگر استراحت نمی کند کودکان شیرین زبان خود را بیدار می کند اندک اندک هنگام صبحانه می شود، نانی تهیه می کند و صبحانه آماده می کند . همه سر یک سفره خندان می نشینند کودک سر سفره شیرین زبانی می کند پدر شوخی می کند ،  مادر می خندد ، هنگام کار می شود ، پدر خانواده به سر کار می رود ، مادر نیز با کودک خود به بازار خرید و فروش می رود تا بلکه میوه ، سبزی و مواد اولیه نهار را تهیه کند ، از این مغازه به آن مغازه ، با یکی سر قیمت چانه می زند ، کودک در کنار مادر حضور دارد . بالاخره یک چرخ میوه فروش را پیدا می کنند تا مقداری میوه بخرند وناگهان بمب .....

مادر تکه تکه می شود

کودک زنده زنده می سوزد

 

و صدهای کودک و مادر دیگر نیز به همین بلا گرفتار می شود .

مادر خبر نداشت که یک حیوان صفت قصد بهشت کرده است و به خود بمب بسته و خود را منفجر کرده است .

نمونه دیگر از این وهابی های تندرو که در استان فرات دستگیر شده بودند از اعضای گروه «التوحید و الجهاد»  یکی از گروهای جنایتکار  هستند تاکنون به سربریدن 61 شیعه و تجاوز به 15 دختر عراقی اعتراف کرده‌اند.  بنا بر این اعترافات، هر یک از این چهار تن، برای بریدن سر هرشیعه 200 دلار و سرکرده آنها نیز 500 دلار دریافت می‌کرده است.

 

این هم تصویری از چند شیعه که توسط سنی های تندرو در منطقه جنوب بغداد یکی بعد از دیگری سربریده شده اند

 







برچسب ها : پاراچنار  , غزه دوم  , وهبیون تند رو  , القاعده  ,

      

حضرت آیت‌الله سبحانی در آستانه فرا رسیدن هشتم شوال سالروز تخریب بارگاه ملکوتی اهل بیت نبوت و هتک حرمت امامان معصومین (ع) در قبرستان بقیع پیامی صادر کردند.
                     متن این پیام که در اختیار مرکز خبر حوزه قرار گرفته به شرح ذیل است.
                                                        
 بسم الله الرحمن الرحیم
سالروز تخریب بارگاه ملکوتی اهل بیت نبوت، و هتک حرمت مراقد امامان معصومین در بقیع، عاشورای دوم است و باید مسلمانان جهان به ویژه شیعیان مراتب نفرت، انزجار خود را از عاملان این جنایت به گوش جهانیان برسانند.
هشتاد و پنج سال پیش لشکر جهل و ظلالت، در چنین روزی، با بیل و کلنگ نصب و عداوت به حرم شریف ائمه چهارگانه و دیگر وابستگان خاندان رسالت در بقیع یورش برده و آنها را با خاک یکسان کردند.
بار دیگر عمل زشت و نفرت بار متوکل عباسی را در تخریب گنبد و بارگاه حسینی و شخم زدن زمین آن را تکرار کردند
«یُریدُونَ لِیُطفِئُوا نُور الله واللهُ مُتِمٌ نُورِهِ وَلَو کَرِهَ الکافِرُون»
قرآن مجید، مسلمانان جهان را به ترفیع و تکریم بیوتی که مرکز حمد و تسبیح الهی است، دعوت می‌نماید و می‌فرماید
:«فی بُیُوتٍ أَذن الله أَن تُرفَعَ»
جلال الدین سیوطی در کتاب «درّ منثور» می‌نویسد پیامبر اکرم (ص) این آیه را در مسجد تلاوت کرد. مردی پرسید مقصود از این «بیوت» چیست؟ پیامبر (ص) فرمود: « خانه‌های پیامبران است». در این هنگام، ابوبکر در حالی که به خانه حضرت زهرا (س) اشاره می‌کرد، پرسید: آیا این خانه هم از آنهاست؟ حضرت فرمود: « نعم من افاضلها» (یعنی آری از برترین و والاترین آنهاست).
مرقد عسکریین (ع) که اخیراً به دست همین عاملان ویران گشت، خانه‌های آنان بود که در آن، امامان و مادر گرامی ایشان، خدا را عبادت کرده و به حمد و ثنای او می‌پرداختند. متاسفانه به جای ترفیع و تعمیر، منهدم گردید.
رسم خردمندان جهان، حتی رسم پیروان شرایع پیشین این بود که قبور بزرگان و پیامبران را تکریم نموده و با ساختن بنا بر قبور آنان، ادای احترام می‌کردند و هم اکنون قبر خلیل الرحمن در فلسطین اشغالی، و قبور دیگر پیامبران و اوصیای آنان در کشورهای اردن و سوریه و مصر و عراق گواه این مطلب است.
متاسفانه اعراب نجد، از فرهنگ اسلامی دور بوده و به جای عمل به آیه « قُل لا اساَلکُم عَلَیهِ أَجراً إلا المَوَدّهَ فِی القُربی» به دشمنی برخاسته و آثار آنان را همراه با آثار ده‌ها وابسته به خاندان رسالت و دیگر بزرگان دین، منهدم کردند.
روزی نیست که در حرمین شریفین آثار اسلامی تازه‌ای به بهانه توسعه حرمین نابود نگردد و چیزی نمی‌گذرد که شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره به صورت دو شهر غربی به تمام معنی در آیند.
مسلمانان جهان، از حاکمان نجد و حجاز می‌خواهند حریت و آزادی را به حرمین شریفین باز گردانند و اجازه دهند با نظم و آرامش، محبان اهل بیت (ع) قبور آنان را تجدید بنا کنند و همه طوایف اسلامی را در انجام فرائض خود در زمان حج و عمره، آزاد بگذارند تا حرم امن الهی برای همه « حرم امن» گردد.





      

یوم الهدم :
تا به حال نام یوم الهدم را شنیده اید ؟ یوم الهدم یعنی روز ویران کردن ...
در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری پس از اشغال مکه ، وهابیان به سرکردگی عبدالعزیزبن سعود روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر ، سرانجام آن را اشغال نموده ، مأمورین عثمانی را بیرون کردند و به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور هم چنین قبر ابراهیم فرزند پیامبر اکرم – صلی الله علیه و آله و سلم – قبور زنان آن حضرت ، قبر ام البنین مادر حضرت اباالفضل العباس – علیه السلام – و قبر عبدالله پدر پیامبر و اسماعیل فرزند امام صادق – علیه السلام –  و بسیاری قبور دیگرپرداختند . ضریح فولادی ائمه بقیع را که در اصفهان ساخته شده بود و روی قبور حضرات معصومین امام مجتبی ، امام سجاد ، امام باقر و امام صادق – علیهم السلام – قرار داشت را از جا در آورده ، بردند . اما این اولین حمله آنان به مدینه نبود . آنان در سال 1221 هجری نیز یک بار دیگر به مدینه هجوم برده ، پس از یک سال و نیم محاصره توانسته بودند آن شهر را تصزف کنند و پس از تصرف اقدام به غارت اشیای گرانبهای حرم پیامبر – صلی الله علیه و آله و سلم – و تخریب و غارت قبرستان بقیع نمودند .
طبق نقل تاریخی آن ها در این حمله چهر صندوق مملو از جواهرات مرصع به الماس و یاقوت گرانبها و حدود یکصد قبضه شمشیر با غلاف های مطلا به طلای خالص و تزیین شده به الماس و یاقوت و ... به یغما بردند . و این نیز نخستین حمله آنان به مقدسات اسلامی نبود . صلاح الدین مختار نویسنده و مورخ وهابی در کتاب "تاریخ امملکه العربیه السعودیه کما عرفت" بخشی از افتخارات وهابیت در حمله به کربلای معلی را چینن شرح می دهد : در سال 1216 امیرسعود در رأس نیروهای بسیاری از مردم نجد و حبوب و حجاز و تهامه و نواحی دیگر به قصد عراق حرکت نمود و در ماه ذی القعده به شهر کربلا رسید و آن را محاصره کرد . سپاه مذکور باروی شهر را خراب کردند و به زور وارد شهر شدند . بیشترمردم را در کوچه و بازار و خانه ها به قتل رسانیدند و نزدیک ظهر با اموال و غنائم فراوان از شهر خارج شدند ، سپس در محلی به نام ابیض گرد آمدند . خمس اموالرا خود سعود برداشت و بقیه را به هر پیاده یک سهم و به هر سوار دو سهم قسمت کرد .(چون به نظر آنها جنگ با کفار بود)
عثمان بن بشر از دیگر مورخان وهابی درباره حمله به کربلا چنین می نویسد: "… گنبد روی قبر (یعنی
قبر امام حسین علیه السلام) را ویران ساختند و صندوق روی قبر را که زمرد و یاقوت و جواهرات دیگر در آن نشانده بودند، برگرفتند و آنچه در شهر از مال و سلاح و لباس و فرش و طلا و نقره و قرآن های نفیس و جز آن‌ها یافتند، غارت کردند و نزدیک ظهر از شهر بیرون رفتند در حالی که قریب به 2000 تن از اهالی کربلا را کشته بودند."
جالب این جاست که مورخ مزبور نام کتاب خود را "عنوان المجد فی تاریخ نجد" گذاشته و از این وقایع به عنوان نشانه‌های مجد و شکوه و عظکت وهابیت یاد کرده است!
اما این فقط شیعیان و اماکن مقدسه آن‌ها نبودند که وهابیان آثار مجد و شکوه خود را در آن به نمایش گذاشته‌اند، مکه مکرمه و طائف نیز از حملات آنان در امام نماند. "جمیل صدقی زهاوی" در خصوص فتح طائف می نویسد: "طفل شیرخواره را بر روی سینه مادرس سر بریدند، جمعی را که مشغول فراگیری قرآن بودند کشتند، چون در خانه‌ها کسی باقی نماند، به دکان‌ها و مساجد رفتند و هر کس بود، حتی گروهی را که در حال رکوع و سجود بودند، کشتند. کتاب‌ها را که در میان آن‌ها تعدادی مصحف شریف و نسخه‌هایی از صحیح بخاری و مسلم و دیگر کتب فقه و حدیث بود، در کوچه و بازارافکندند و آنها را پیمال کردند."
سرزدن این قبیل امور از پیروان محمد بن عبدالوهاب شگفت نیست! تابعان کسی که همه مسلمانان را کافر و مشرک می دانست و مکه و مدینه را قبل از آنکه به دست وهابیان بیافتد، دارالحرب و دارالکفر!می دانست. در کتاب "الدررالسنیه" می خوانیم:
"وی - محمد بن عبدالوهاب – از صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و اله نهی می‌کرد و از شنیدن آن ناراحت می‌شد. صلوات فرستنده را اذیت می‌کرد و به سخت‌ترین وجه مجازات می نمود.
حتی او دستور داد مرد نابینای متدینی را که مؤذن بود و صوت خوشی داشت، چون به حرف او گوش نداده، بر پیامبر صلوات فرستاده بود، به قتل رسانند. بسیاری از کتب مربوط به صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و آله را به آتش کشید و به هریک از پیروانش اجازه می داد قرآن را مطابق فهم خود تفسیر کند."
محمد بن عبدالوهاب به نوبه‌ی خود در اعتقادات پیرو"ابن تیمیه حنبلی" است، که در قرن هشتم هجری می‌زیسته است، از ابن تیمیه عقاید جالبی نقل شده است. از جمله اینکه او خدا را جسم می‌دانست! برای ذات مقدس خداوند دست و پا و چشم و زبان و دهان قائل بود! ابن بطوطه جهانگرد معروف در سفرنامه‌ی حود می گوید: "ابن تیمیه را بر منبر مسجد جامع دمشق دیدم که مردم را موعظه می‌کرد و می‌گفت: خداوند به آسمان دنیا می‌آید، همان گونه که من اکنون فرود می‌آیم! سپس یک پله از منبر پائین می‌آمد!"
عقاید او آنچنان سخیف و بی‌مقدار بود که خود اهل سنت وی را به زندان افکندند و در رد او کتب متعددی را به رشته تحریر درآوردند.
این قطره‌ای کوچک از مرداب اعتقادات و عملکرد وهابیان در طول این سالیان است. در طول این دوران دانشمندان زیادی چه شیعه و چه سنی به نقد عقاید وهابیت دست زده‌اند و به شبهات گوناگون آنان پاسخ داده‌اند. یکی از شبهات آنان مسأله‌ی بناء بر قبور است. آن‌ها ساختن بنا اعم از مسجد یا غیر آن را بر قبر حرام  می‌دانند. در این نوشتار سعی می کنیم پاسخی مناسب به شبهه‌ی مذکور بدهیم. نخست آنکه: این شبهه‌ی آنان را صریح آیه‌ی 21 سوره کهف دفع می‌نماید، که در خصوص ماجرای اصحاب کهف از قول مومنانی که می‌خواستند یاد اصحاب کهف را گرامی دارند می فرماید: لَنَتَّخِذَنَّ عَلَیْهِم مَّسْجِدًا (بی تردید بر روی قبور آنان مسجدی بنا می کنیم) دوم آنکه: هنگام ظهور اسلام و در دوران فتوحان اسلامی بناهایی بر قبور انبیاء گذشته وجود داشت. از جمله می‌توان به قبر حضرت داوود و حضرت موسی در بیت المقدس اشاره نمود. جالب اینجاست که خلیفه دوم که طبق نظر این آقایان از صحابه است و معصوم، خود برای انعقاد پیمان صلح به بیت المقدس رفت و پس از تسلط بر آن شهر، اقدامی در راستای از بین بردن این قبور به عمل نیاورد…
اما به راستی قومی که در تاریخ نه چندان طولانی خود، چنان که از زبان مورخین خودشان شنیدیم قرآن‌ها را در خیابان‌ها لگد مال ساختند و در قتل عام پیروان علی علیه السلام و سایر خلفا فرقی نگذاشتند و مجد خود را در غارت و قتل جستجو می کردند، شایستگی این را دارند که مخاطب یک استدلال قرآنی و یا حتی تاریخی قرار گیرند؟!
از در گاه خداوند متعال مسألت داریم که فتنه‌ی آنان را هر چه زودتر ریشه کن فرماید و آنان را به اعقابشان که پیشگامان احراق و هدم و غارت بودند، ملحق فرماید. آمین

منبع: سلام شیعه

 اما چند عکس زیبا ازبقیع مظلوم قبل از تخریب

 

 

 

با انتشار کتاب آلبوم عکس‌های اختصاصی سلطان عبدالحمید عثمانی از مکه و مدینه، تصاویر جالب و کم‌نظیری از بقاع متبرکه مدینه و به ویژه قبرستان بقیع به دست آمده است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، این کتاب در سال 2006 تقریبا هم‌زمان در نیوجرسی آمریکا و استانبول ترکیه به چاپ رسید.

در این کتاب، حدود 130 تصویر زیبا و تاریخی از صحرای عرفات، کعبه، مسجدالنبی تا قبرستان ابوطالب و شهر مکه و مدینه منتشر شده است.

 

 

 

1.بیت الاحزان
2. قبر مطهر چهار امام معصوم
3. دختران پیامبر
4. زنان پیامبر

5. فاطمه بنت اسد

6. ... وحتی قبر عثمان (خلیفه سوم)

تصاویر قبرستان بقیع در آن مقطع، از آن رو دارای اهمیت است که چند سال بعد، با روی کار آمدن آل سعود و وهابیون در عربستان و پایان قدرت عثمانی‌ها در این دیار، گنبد و بارگاه موجود در آن تخریب شد. این اقدام در آن زمان، مورد اعتراض دولت ایران قرار گرفت و حتی رضاشاه پهلوی علیه آن بیانیه صادر کرد.
گفتنی است، سعودی‌ها سال 1340 قمری (1301 شمسی)، قدرت را در عربستان به دست گرفتند و سال 1343 قمری (1304 شمسی) ‌ساختمان‌های موجود در بقیع را تخریب کردند.

 

 

 

 

 





      

بانام خداوندمهربان و باسلام فروان

چندروزی راجای همه ی شما خالی توفیقی حاصل شد ایام اعیاد شعبانیه را(29 رجب تا15شعبان )درکنار خانه ی خدا وحرم باصفااما غریبانه ی نبوی (صلی علیه وآله وسلم )وایمه اطهارومظلوم بقییع بودم

باید رفت ودید که مظلومیت یعنی چی ! غربت یعنی چی! دعارا ازدست زایر گرفتن وپرتاب کردن یعنی چی ! و...

ای وای من 23 سال زحمت وخون دل خوردن نبی اکرم (ص) چگونه پایمال شده است

چه بگویم وچگونه برزبان جاری سازم ؟! ای کاش میتوانستم فقط دعامیکنم ان شاء الله قسمتتان بشود ازنزدیک حلقه های  اشک غربت برچشمانتان حلقه ببندد که این به ظاهر خودشان مسلمان ها هر کاری که خواستند وتوانستند برسر اسلام آورده اند و.... نمی دانم شاید روزی برایتان به قلم درآورم . 

اما ازاین ها بگذریم امسال بنده به لطف خدا دو نیمه شعبان رادرک کردم یکی در عربستان ودیگری در ایران چه سکوتی در عربستانی که حتی اصلا امام زمان مارا قبول ندارند وخیلی هم ازاصل منکر تولد ایشان هستند

ولی از طرفی در ایران الحمد الله هرسال باشکوهتر از سال قبل اما یک جمله ای که امشب بردر یکی ازاین طاق نصرتی هایی که زده شده بود در شهر مقدس قم ودر کنار آن مشغول دادن شربت وشکلات ومیوه بودند دلم را لرزاند وناخوداگاه اشک بر گوشه های چشمانم حلقه زد آخر کلام من باشد

چه انتظار عجیبی است

چه بی خیال نشستیم

نه کوشی نه وفایی

فقط نشسته گفتیم

خداکند که بیایی





      

 

سلام دوستان


خواستم شما بخوانید تاخودتون قضاوت کنید می دونستید  


ابن تیمیه از متفکران بزرگ اهل سنت وبنیانگذار وهابیت وبه قول خود اهل سنت شیخ الاسلام علی الاطلاق در کتاب منهاج السنه در رد کتاب علامه حلی که علامه بیان مفرماید هیچ غزوه ای نیست که رد شمشیر علی (علیه السلام) در آن نباشد ودیگر این که از شرایط امام شجاعت است در تاریخ بیان گر این است که  هیچ یک از اصحاب این گونه  شجاعت را نداشتند وحتی خلیفه ثانی عمر در فضایل مولا امیر المومنین علی (ع) می گوید « لولا سیف علی بن ابیطالب لما قام للاسلام رکنا » اگر شمشیر علی بن ابی طالب نبود برای اسلام رکنی باقی نمی ماند

حتی در جای دیگری میگوید اگر علی نبود (من) عمر هلاک میشدم « لولا علی لهلک عمر »


حال ابن تیمیه جواب میدهد که شجاعت بر2 نوع است


الف - شجاعت شمشیری که علی داشت


ب - شجاعت دعایی که شجاعت عمر این گونه است که نابودی کفار بادعای عمر از بین رفت


واقعا چقدر خنده دار است اگر نابودی کفار فقط با دعا بودحضرت رسول اکرم (ص) از همه بالاتر بودند پس چطور ...





      

حمله وهابیون به اعتقادات مسلمانان

 

 

اخیراً وهابی ها ، تبلیغات سوئی را علیه شیعه به راه انداخته و برخی اعمال شیعیان را شرک دانسته و آنها را مشرک معرفی

 می کنند . با صرف میلیون ها دلار و ریال ، صدها کتاب بر علیه شیعه و معتقدات آنها تألیف و در حد وسیعی چاپ و در  میان

 مسلمانان ، خصوصا در ایام حج توضیح کرده اند . وهابی ها توسل را شرک می دانند . به سلام ها و لعن هایی که در زیارت نامه

 ها وارد شده است معترضند . طواف به دور ضریح ائمه را بدعت می دانند . و اعتراض می کنند که چرا یا حسین می گویید !

 قبل از ورود به بحث ، تذکر این نکته ضروری است که فرق است میان وهابی ها و سنی ها ، ما با برادران مسلمان خود از اهل سنت مسأله ای نداریم .ادامه مطلب...



      

پرسشی در رابطه با یک امتیازدهی بی سبب ؛ چرا مقبره ابولولو بسته شد    
   

اندکی پیش العربیه گزارش داد بارگاه منسوب به "ابو لولو" توسط دولت ایران بسته شد.

قبر منتسب به قاتل عمربن خطاب(خلیفه دوم) "ابولولو" مطابق بیانیه ای که آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی برای اتحادیه جهانی عالمان اسلامی ارسال کرده است؛ بسته شد.

دکتر محمد سلیم العوا در گفت و گویی به العربیه می گوید این بارگاه عبارت است از قبری قدیمی متعلق به یکی از صوفیان ایرانی است . این بارگاه در انتهای مسیری واقع شده است که فقط کسانی که قصد رفتن بر سر آن مزار را داشته باشند به آن مکان می رسند. دولت ایران چند روز پیش، آن را تعطیل کرده است.

وی افزود تخریب این بارگاه به اجازه طرف های مسئول محلی برای انتقال بقایای مدفون در آن نیاز دارد که این هم فقط مختص به فرد مسلمان است نه یک شخص مجوسی. بنابراین به زودی ممکن است خبر تخریب بارگاه را هم بشنویم .  به نظر می رسد اقدام بی سر و صدای اخیر ایران در پلمب کردن مقبره منتسب به "ابولولو" احتمالا به مرور و با انتشار گسترده این خبر، موجب واکنش هایی میان اقشار مذهبی مردم شده و باعث ایجاد "شوک" می شود، گروهی را نیز در مخالف با این اقدام به "اعتراض" تحریک کند. 

وی اضافه میکند بسته شدن این بارگاه بنا بر تلاش هایی است که کنفرانس جهانی اتحاد مسلمین داده است.
دکتر محمد سلیم العوا گفت نکته ای که ما مطرح کردیم این بود که این قبر از جمله موانع تقریب بین شیعه و سنی است. ما متوجه شدیم که بعضی از مسئولین بزرگ دولتی اصلا اسم این مکان را نشنیده اند. هنگامی هم که از وجود این مکان تحقیق کردند و به مسئله پی بردند تصمیم بر بستن آن مکان گرفتند و خبر آن را به ما دادند.

آیت الله تسخیری در این باره ضمن بیانیه ای که برای دکتر محمد سیم العو فرستاده بیان داشته است که نیروهای ما توانستند به شکر خدا "دری از درهای فتنه" را ببندند به همین خاطر مسئولین اینجا راه را بر مردم برای زیارت قبر ابو لو بستند و من خواستم که تمام آنچه آنجا موجود است کلا از بین برود.

همچنین تسخیری در گذشته نیر در گفتگویی در همین زمینه با شبکه "العربیه" ابو لولو را فردی مجرم که در مدینه نیز بر وی جاری شده ، توصیف کرده بود. تسخیری مدعی شده بود که اصلا جسد ابولولو به ایران منتقل نشده است و قبر موجود در کاشان فقط یک قبر خالی وهمی است که هیچ اعتباری نیز ندارد و کسی هم آن را زیارت نمی کند.

چند هفته گذشته نیز، قبل از بسته شدن این مقبره پایگاه خبری عربی "الیلاف" خبر بسته شدن مقبره ابولولو را منتشر کرده بود.


***

"بابا شجاع الدین ابولولوکاشی" بنا برعقیده مسلمانان چه اهل سنت و چه شیعیان قاتل عمر بن خطاب خلیفه دوم است، اما در خصوص سرنوشت ابولولو اقوال متناقضی وجود دارد.

 تخریب یا بسته شدن مقبره ابولولو (فارغ از اصالت یا عدم اصالت این مقبره) به عنوان موضوعی که به مذاق اهل سنت خوش نمی آید، می بایست دوطرفه بررسی شود، به این معنا که مناسب بود در قبال این حرکت از سوی حاکمیت ایران، لااقل فتاوای ضدشیعی برخی از محافل وهابی-سلفی نیز متوقف می شد.

به نظر می رسد اقدام بی سر و صدای اخیر ایران در پلمب کردن مقبره منتسب به "ابولولو" احتمالا به مرور و با انتشار گسترده این خبر، موجب واکنش هایی میان اقشار مذهبی مردم شده و باعث ایجاد "شوک" می شود، گروهی را نیز در مخالف با این اقدام به "اعتراض" تحریک کند.


خبرنگار فرارو در تماس با دفتر آیت الله نوری همدانی، از مراجع تقلید این موضوع را پیگیری کرد، حجت الاسلام ناصر احمدی ، روحانی سالخورده ای که در دفتر آیت الله، پاسخگوی سئوالات مردم بود، اصالت مقبره ابولولو را تایید کرد گفت: من ابولولو را زیارت می کنم و برای روح وی نیز فاتحه می خوانم.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به خبر پلمب شدن مقبره ابولولو؛ تصریح کرد: در مطلع شدن مراجع از این حرکت، آنها حتما به دولت تذکر خواهند داد.

این کارشناس مذهبی کتاب "آسیابی که به جهان گسترش یافت" را کتابی مناسب برای آشنایی با موضوع "ابولولو" معرفی کرد. این کتاب توسط حوزه علمیه مشهد منتشر شده است.

***

اما در این میان به نظر می رسد برای برخورد با مسئله حساسیت برانگیز و خاصی مثل موضوع "ابولولو"، می بایست تامل بیشتری صورت می گرفت.

آنچه که مسلم است حساسیت اهل سنت نسبت به این مقبره و احتمال وقوع تنش های بیشتر و البته بی فایده بین شیعه و سنی، دلیل اصلی این کار بوده است.

نکته دیگر آغاز موج رسانه ای در این خصوص از سوی شبکه "العربیه" و پیگیری های مداوم مسئولان این شبکه (که گفته می شود به محافل وهابی- سعودی وابسته است) بود، که با انفعال رسانه ای و سیاسی مقامات مذهبی کشورمان در این خصوص بیشتر نمود یافت.

حجت الاسلام ناصر احمدی ، روحانی سالخورده ای که در دفتر آیت الله، پاسخگوی سئوالات مردم بود، اصالت مقبره ابولولو را تایید کرد گفت: من ابولولو را زیارت می کنم و برای روح وی نیز فاتحه می خوانم. 

به نظر می رسد صرف ترجمه اخبار العربیه و عدم موضع گیری حتی از سوی مجمع و ناگهان در نهایت بسته شدن ناگهانی مقبره، روندی قانع کننده نبود.

ضمن اینکه تخریب یا بسته شدن مقبره ابولولو (فارغ از اصالت یا عدم اصالت این مقبره) به عنوان موضوعی که به مذاق اهل سنت خوش نمی آید، می بایست دوطرفه بررسی شود، به این معنا که مناسب بود در قبال این حرکت از سوی حاکمیت ایران، لااقل فتاوای ضدشیعی برخی از محافل وهابی-سلفی نیز متوقف می شد.


نکته دیگر این است که در چنین موارد حساس و خاصی، حاکمیت به تنهایی وارد چنین میدان چالش برانگیزی نشود، بلکه با رایزنی و مشورت و جلب نظر مراجع و علماء این حرکت را انجام می داد.

رضا مهدوی - منبع :  پایگاه خبری تحلیلی فرارو (برگرفته از سایت شیعیان .آی آر)





      

چقدر توهین   
   

« سلفی‌های متعصب عربستان در قبرستان بقیع مدینه به طور مکرر به شیعیان توهین می کنند. این مسائل در کشور عربستان باید رفع شود و کسی جرأت اهانت به شیعه را نداشته باشد. اگر این مسائل در عربستان رفع نشود به همراه دیگر مراجع ، عمره مفرده را تحریم خواهیم کرد.»


این بخشی از اظهارات آیت الله ناصر مکارم شیرازی است که هفته گذشته در دیدار با برخی ائمه جماعات مساجد تهران بر زبان آورد. البته این نخستین بار نیست که مراجع تقلید قم صراحتا" به نحوه برخورد ماموران دولت عربستان سعودی با زائران و حجاج ایرانی اعتراض می کنند. با این وجود بحث « تحریم عمره مفرده از سوی مراجع تقلید » اولین باری است که مطرح می شود.
البته تحریم سفر حج در دهه های اخیر اقدام بی سابقه ای نیست. در دهه 60 نیز پس از کشته شدن بیش از 400 نفر از حجاج ایرانی در جریان راهپیمایی برائت ، امام خمینی برای چندین سال حج واجب را در اعتراض به این کشتار وسیع تعطیل کرد.

قبرستان همیشه غریب

اما اساس اعتراضات اخیر مراجع شیعه به عملکرد مسئولان سعودی چیست؟ عمده این اعتراضات به موضوع مزار مقدس بقیع بازمی گردد. بقیع یک قبرستان تاریخی است که چهار تن از امامان شیعه یعنی امام حسن مجتبی(ع) ، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) ونیزبسیاری از صحابه مشهور پیامبر اسلام (ص) در آن مدفونند. همچنین بر اساس برخی روایات ، حضرت فاطمه(س) دختر پیامبر(ص) نیز احتمالا" در این قبرستان دفن شده است.

بر اساس اسناد و تصاویرمنتشره ، این قبرستان تا قبل از روی کار آمدن حکومت وهابی سعودی در عربستان، همچون بسیاری دیگر ازبقاع متبرکه و قبور ائمه  و امام زادگان شیعه  دارای گنبد و بارگاه بوده و حجاج شیعه و حتی اهل سنت هنگام وقوف در مدینه به زیارت این قبور می آمده اند. اما از زمان استیلای وهابیون بر شبه جزیره ، که هر گونه زیارت قبور را معادل شرک به خداوند می دانند ، بسیاری از بارگاه های ائمه و صحابه تخریب شد. وهابیون حتی قصد داشتند که قبور ائمه کربلا و نجف را نیز از بین ببرند. حتی گفته می شود آنها قصد تخریب قبر پیامبر اسلام (ص) را داشتند که البته به دلیل واکنش شدید عامه مسلمانان از این اقدام خودداری کردند. علی ایحال ، از زمان روی کار آمدن وهابیون در عربستان ،  بقیع به یک معنا منطقه ممنوعه و زیارت آن حتی از دور و از پشت دیوار و نرده حائل ، خصوصا" برای حجاج شیعه یک مشکل همیشگی است. مشکلی که خصوصا" با افزایش قابل توجه مسافران عمره مفرده از ایران ، در سال های اخیر حادتر شده است.  

رفتار دوگانه سعودی ها

البته بعد ازچند سال تحریم حج تمتع از جانب ایران و شروع مجدد اعزام زائران ، بر اساس پروتکل های تعیین شده ، ماموران سعودی تا حدودی از مشکل آفرینی برای حجاج ایرانی کم کردند. برای مدتی به دلیل رونق نسبی روابط ایران و دربار سعودی ، ماموران این کشور ، برخورد احترام آمیزی با حجاج ایرانی داشتند. برخی آزادی های نسبی هم برای زائران ایرانی در اطراف قبرستان بقیع به وجود آمد ، اما در چند سال اخیر ، مجددا" سخت گیری ها و اذیت های گذشته باب شده است.

هم اکنون علاوه بر حج تمتع ، سالانه ده ها هزار نفر از مردم ایران در قالب کاروان های مختلف از جمله کاروان های دانشجویی و دانش آموزی در ایام مختلف سال به حج عمره می روند. به همین دلیل ، موضوع نحوه برخورد ماموران سعودی با حجاج ایرانی در قبرستان بقیع ، امری مهم است که می بایست مسئولان چاره ای برای آن بیندیشند.  

هراس موهوم از هلال شیعی

 به نظر می رسد یکی از عوامل اصلی در سخت گیری های اخیر سعودی ها بر زائران و حجاج ایرانی ، مسائل عراق است. حقیقت این است که سعودی ها از روند تحولات عراق بعد از سقوط صدام چندان دل خوشی ندارند و خصوصا" از روی کار آمدن یک دولت شیعی به شدت ناراحتند. آنها ایران را عامل تقویت شیعیان و تضعیف اهل سنت در عراق می دانند. موضوع هلال شیعی که ابتدا از جانب شاه اردن مطرح شد ، اکنون در میان سعودی ها نیز که خود را رهبر جهان عرب می دانند ، مطرح است. قدرت گیری شیعیان در عراق و حضور پرقدرت حزب الله در عرصه سیاسی لبنان موجب هراس سعودی ها شده است. خصوصا" اینکه در خود عربستان نیز یک اقلیت مهم شیعی وجود دارد که بر اساس برخی آمارها تا 20 درصد جمعیت شبه جزیره را شامل می شود.


کتاب های مسئله دار
 

البته این مسائل ، بهانه هایی نیستند که دولتمردان سعودی در ظاهر بدان اشاره ای کنند. آنها معمولا" مسائل دیگری را دستاویز ایجاد محدودیت برای زائران و حجاج ایرانی و شیعه قرار می دهند. اخیرا" در جریان پیگیری های مسئولان ایرانی برای رفع تضییقات موجود ، طرف سعودی برخی مسائل را به میان کشیده است. از جمله خواندن دعا با صدای بلند ، صلوات فرستادن در مسجدالنبی هنگام اذان ، سب صحابه در پشت قرآن ها و...

 آنها همچنین نسبت به توزیع کتب شیعی توسط  برخی زائران ایرانی اعتراض دارند. به گفته آنها این کتب حاوی اهانت به برخی باورهای اهل سنت و صحابه پیامبر است. طرح این موضوع از جانب سعودی ها البته ممکن است بیراه نباشد. اما چندی پیش مشخص شد که برخی کتبی که به اسم علمای شیعه در عربستان توزیع می شود ، جعلی است و علمای شیعی  که کتاب ها به نام آنها توزیع می شود اصولا" صاحب چنان تالیفاتی نیستند! نظیر کتبی که به اسم علامه عسکری و آیت الله جعفر سبحانی در مدینه و بقیع توزیع شده بود.

 از سوی دیگر ، حتی اگرتوزیع  برخی کتاب ها با مشخصاتی که دولتمردان سعودی می گویند ، واقعیت داشته باشد ، مغایر با سیاست رسمی حکومت ایران است. دولتمردان جمهوری اسلامی حتی در داخل کشور نیز درگیر مبارزه ای جدی با برخی گروه های افراطی هستند که تحت لوای دفاع از تشیع و ولایت ، به گونه ای اهانت آمیز با باورهای سایر مسلمانان برخورد نموده و از این طریق به اصل انسجام اسلامی که یک استراتژی محور جمهوری اسلامی است خدشه وارد می کنند.

از جانب دیگر ، خود حکومت سعودی برنامه های تبلیغی وسیعی برای تمامی حجاج از جمله حجاج ایرانی دارد و سالیان مدیدی است که برخی کتب مبلغ وهابیت در بین حجاج ایرانی توزیع می شود. 
 

دو بهانه جدید و هیجان انگیز

اما دو موضوع جدیدی که دولتمردان سعودی بهانه برخورد نامناسب با حجاج ایرانی کرده اند ، بحث حجاب و از آن هیجان برانگیزتر موضوع مواد مخدر است! قطعا" در میان ده ها هزار حاجی و زائر ایرانی (خصوصا" با افزایش قابل ملاحظه مسافران عمره) ممکن است معدودی افراد خاطی وجود داشته باشند که چنین ناهنجاری هایی از آنها سر زند اما آیا این مسائل قابل تعمیم به عموم حجاج ایرانی است و می تواند بهانه ای برای برخورد نامناسب با همه حجاج و زوار ایرانی شود؟ آیا در میان حجاج سایر کشور ها چنین ناهنجاریهایی در سطح محدود وجود ندارد. و آیا در خود عربستان سعودی چنین مسائلی اصلا" دیده نمی شود؟  

از تحریم تا شکایت حقوقی

به نظر می رسد علیرغم همه این دستاویزها ، مسئولان ایرانی یک بار برای همیشه باید تکلیف حجاج شیعه و ایرانی را با دولتمردان سعودی روشن سازند. طبعا" دولت عربستان با توجه به عایدی سرشاری که  از قبل سفر حجاج ایرانی کسب می کند ، نمی خواهد به طور کامل از این درآمد چشم بپوشد. اما این فقط یک گوشه ماجراست. قبرستان بقیع و برخی دیگر از اماکن مقدس سرزمین حجاز ، جزو میراث معنوی و تاریخی شیعه است. وهابیون حاکم بر عربستان دیدگاهشان برای خودشان محترم است اما صدها میلیون شیعه و حتی اهل سنت در سراسر جهان دیدگاهی غیر از آنان دارند و برای قبور ائمه (ع) و صحابه پیامبر احترام ویژه قائلند.  کمااینکه بیت المقدس ومسجدالاقصی برای همه مسلمانان دارای احترام هستند و اعتراض مسلمانان جهان به این رژیم این است که میراث معنوی مسلمین را غصب نموده و برای آنان محدودیت و مضیقه ایجاد می کند.

بحث تحریم عمره که برخی مراجع شیعه پیش کشیده اند یک شیوه است. اما شاید لازم باشد که دولت جمهوری اسلامی  و یا گروهی از شیعیان ، به نهادهای بین المللی نظیر یونسکو یا دیوان لاهه شکایت ببرند و تکلیف اماکنی چون بقیع را روشن سازند. به نظر می رسد این یک پرسش حقوقی مهم  باشد که آیا یک دولت می تواند هر گونه که بخواهد با میراث معنوی و تاریخی ملت های دیگر (به صرف آنکه در محدوده جغرافیایی آن دولت واقع شده اند) رفتار کند؟ 

نویسنده : محمد ابراهیم احمدوند

منبع : جهان نیوز





      

 
   
اگر چه اهل سنت ایران ، صدها سال است در کنار اهل تشیع تعامل متقابل احترام آمیزی دارند اما طی چند سال اخیر تحرکاتی در برخی مناطق سنی نشین برای ایجاد تقابل با شیعه از طریق آموزه های وهابیت آغاز شده که اخیرا" این تحرکات رشد فزاینده ای گرفته است. نکته جالب اینکه همزمان با این حرکت های افراطی گرایانه به نام اهل سنت ، هر از چند گاهی ، جزوات و کتب حاوی اهانت به باورهای اهل سنت از جانب برخی گروه های خاص که اتفاقا" با نظام شیعی ایران در تقابل هستند توزیع می شود که این دو حرکت به صورت مکمل یکدیگر در ایجاد تقابل سنی و شیعه عمل می کنند.

 

تاسیس مدارس وهابی به نام اهل سنت
اسناد و مدارکی وجود دارد که نشان می دهد در برخی استان های مرزی کشور ، برخی مدارس دینی که به نام اهل سنت تاسیس شده ، نسبتی با آموزه های نحله های شناخته شده اهل سنت نداشته و تعالیم آنها صددرصد وهابی است و عمدتا" متمرکز بر آموزش عقاید ضد شیعی هستند.دانش آموزانی که دوره راهنمایی را پشت سر می گذارند، با مدرک سیکل وارد این مدارس که دوره ای 4 ساله دارند، می شوند. این مدارس بصورت شبانه روزی با امکانات رفاهی عالی اداره می شوند. دانش آموزان از صبح تا بعد از ظهر در این مدارس به سر می برند و برای اینکه از مدارک رسمی تحصیلی نیز عقب نمانند، در دبیرستان های شبانه دولتی ثبت نام می کنند و تا اخذ مدرک دیپلم ادامه تحصیل می دهند. در این 4 سال، عقاید و تفسیرهای عقیدتی وهابیت را به عنوان عقاید صحیح به دانش آموزان تزریق می شود و بعد از چهار سال فازغ التحصیل می شوند. چون دراین مدارس بنیه دروس عربی دانش آموزان قوی می شود، عده ای پس از 4 سال به مدارس تربیت معلم و رشته دبیری می روند، اما عده ای دیگر از این دانش آموزان به مدارس بالاتر وهابیت - بعضا" در خارج ایران- اعزام می شوند تا مدارج عالی تر را کسب کنند.
در کنار مدارس دینی وهابی ها، این گروه توانسته اند دبیرستان هایی غیرانتفاعی نیز ایجاد کنند تا بهتر بتوانند دانش آموزان را کنترل کنند.
نتیجه فعالیت این مدارس وهابی طی چند سال اخیر این بوده که توانسته اند در دانش آموزان و طلاب استحاله و دگرگونی ایجاد کرده و سنی های اشعری و شافعی را به وهابی های دو آتشه تبدیل کنند.

 

مدارس وهابی ازکجا تامین می شوند؟
وهابی ها داخل ایران از نظر مالی پیوند محکمی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خصوصا" عربستان سعودی و امارات متحده عربی دارند. آنها احساسات مردم این کشورها را نیز را نسبت به شرایط اهل تسنن در جمهوری اسلامی ایران تحریک می کنند و با مظلوم نمایی عنوان می کنند که ما تحت فشار هستیم و عقاید اهل سنت ایران درتنگنا قرار دارد. یکی از بزرگ ترین کشورهای حامی این تفکر، عربستان سعودی است.
یکی از بزرگترین پشتوانه های مالی وهابیون ایران در کشور امارات متحده عربی، فردی است که تمام دارایی هایش از طریق خرید و فروش سیگار«وینستون لایت» کسب کرده است. جالب است که برخی روحانیون وهابی اصولا" کشیدن سیگار را حرام می دانند.

تفاوت اهل سنت با وهابیون
بی انصافی است اگر فرقه افراطی و تکفیری وهابیت را به اهل سنت نسبت دهیم. وهابیت یک مرام عقیدتی است و هیچ ارتباطی به مذاهب شافعی، مالکی، حنبلی و حنفی ندارد. اینها مذاهبی فقهی هستند در حالی که وهابیت، یک مرام تکفیری عقیدتی است.
اغلب اهل سنت ایران در استان های کردستان و هرمزگان و سیستان و بلوچستان شافعی و اشعری بوده و شدیدا" از فعالیت وهابی ها نگرانند. حتی اهالی برخی از مناطق اهل سنت از نظام جمهوری اسلامی ایران انتظار دارند که با وهابی ها برخورد کند.برهمین مبنا، عده ای ازعلمای اهل سنت نیز نگرانی خود را از تحرکات این گروه اعلام کرده اند و گفته اند که عقاید خود را از جانب آموزه های افراطی آنها در خطر می بینند.

 

مسائل فراروی جمهوری اسلامی ایران
متاسفانه برخی مسئولین کشور هنوز شناخت دقیقی از فرقه وهابی ندارند و فرق یک روحانی سنی و وهابی را تشخیص نمی دهند. نکته دیگر اینکه هنوز خط مشی مشخصی در برخورد با این گروه تندرو دیده نمی شود. گاهی اوقات میان امام جمعه شهرستان و مقامات کشوری نظیر فرماندار در برخورد با فعالان این گروه ، رفتار دوگانه ای را شاهد هستیم.
به طورکلی درعقیده وهابی ، شیعه کافر و مشرک است و مال و جانش حرمت ندارد . در همین راستاست که فردی مثل عبدالمالک ریگی ده نفر را می کشد و عین خیالش هم نیست. با این روند انتظار فاجعه های بزرگ تری در آینده دور از ذهن نیست . یا اینکه چند سال پیش، وهابی ها وارد قبرستان اهل سنت بندرعباس شدند و تمام سنگ قبرها را خراب کردند و بهانه اشان این بود که سنگ قبر مظهر بت پرستی است و در مسلک ما حرام است. این در حالی است که در عقیده تشیع ، حتی وهابی هم مشرک تلقی نمی شود و مسلمان قلمداد می گردند.
 

گزارش: عبدالحسین مشفق
 




      



پیامهای عمومی ارسال شده

+ با سلام ما باچند مطلب تازه و زیبا منتظر شماییم یاعلی مدد



+ سلام ما باچند مطلب تازه و زیبا منتظر شماییم یاعلی مدد

+ سلام دوستان 4 فضیلت بسیار زیبا زود بیا که هنوز از دست ندادی منتظر قدوم شما هستیم یاعلی

+ سلام دوستان 4 فضیلت بسیار زیبا زود بیا که هنوز از دست ندادی

+ نگاه شیعه به بعثت حضرت رسول (ص) نکته اساسى که قرآن در نزول وحى به پیغمبر بازگو مى‏کند، و متاسفانه کسى توجه نکرده، که در روز بعثت فقط آغاز سوره «علق» بر پیغمبر نازل شد. ما پس از تحقیقات زیاد به این نتیجه رسیدیم که ...

+ سلام حتما بما سری بزنید که شما نیز حتما مشتری پارسی بلاگ خواهید شد

+ اعتکاف در ادیان گذشته بما سری بزنید یاعلی مسافر عاشق

+ با سلام و تسلیت ایام فاطمیه به همگی دوستان به نظر شما علت شهادت و قبر و منتقم حضرت فاطمه (س) کی و کجاست؟ پس حتما سری بما بزنید یاعلی مدد

+ بهجت عارفان این مرد خداهم قبل از ظهور آقایمان رفت

+ من را در کنار یکی از درهای بهشت به خاک بسپارید؛ در کنار قبر حسین خرازی بازندگی شهید بزرگوار احمدکاظمی آپم یادت نره زود بیا